Skip to content

Rapu Muinaisessa Horoskoopissa

Rapu kuvataan yleisesti rapuksi, ja tulee latinan sanasta. Tämän päivän horoskoopissa, jos olet syntynyt 22.6.-23.7. välisenä aikana, olet Rapu. Tässä muinaisen horoskoopin nykyaikaisessa astrologisessa horoskooppilukemassa, noudatat Rapulle annettuja horoskooppiohjeita, löytääksesi rakkautta, onnea, ja terveyttä, ja saadaksesi käsityksen persoonastasi.

Mutta kuinka muinaiset lukivat Rapun alusta alkaen? Mitä se merkitsi heille?

Sinua on varoitettu! Tähän vastaaminen avaa horoskooppisi odottamattomilla tavoilla – vie sinut eri matkalle kuin ajattelit, kun vain tarkistat horoskooppimerkkisi…

Rapun Tähdistön Astrologia

Tässä on kuva Rapu tähtikuviosta. Näetkö tähdissä mitään rapua muistuttavaa?

Photo of Cancer star constellation. Can you see a crab?

Jos yhdistämme Rapun tähdet viivoilla, rapua on silti vaikea “nähdä”. Se näyttää ylösalaisin Y:ltä.

Cancer Constellation with stars joined by lines

Tässä on valokuva National Geographicin horoskooppijulisteesta, jossa näkyy rapu, pohjoisella pallonpuoliskolla.

National Geographicin tähtikartta, jossa Rapu on ympyröity

Miten ihmiset voivat keksiä tästä ensin rapun? Mutta Rapu ulottuu niin pitkälle kuin tiedämme ihmiskunnan historiassa.

Kuten muidenkin horoskooppitähtikuvioiden kohdalla, Rapun kuva ei ole ilmeinen itse tähdistöstä. Se ei ole synnynnäinen tähtikuviossa. Pikemminkin rapujen ajatus tuli ensin. Ensimmäiset astrologit peittivät tämän ajatuksen tähtien päälle, ollakseen toistuva merkki.

Miksi? Mitä se merkitsi muinaisille?

Rapu Horoskoopissa

Tässä on joitain yleisiä astrologisia kuvia rapusta

Cancer Astrology image with a Crab
Cancer Astrology image with a Crab
Cancer Zodiac Image with crayfish, not crab and Cancer 69 symbol

Tässä on yli 2000 vuotta vanha horoskooppi Egyptin Denderan temppelissä, jossa rapun kuva on ympyröity punaisella.

Muinainen egyptiläinen horoskooppi Denderassa, rapu ympyröity

Vaikka luonnos merkitsee kuvan “rapuksi”, se näyttää itse asiassa kovakuoriaiselta. Egyptiläisissä noin 4000 vuoden takaisissa kirjoissa, Syöpä kuvataan Scarabaeus-kuoriaiseksi (pillerinpyörittäjä), kuolemattomuuden pyhänä symbolina.

Muinaisessa Egyptissä skarabeus symboloi uudestisyntymistä tai kuolemattomuutta. Egyptiläiset kuvasivat usein jumalaansa Kheprin, nouseva aurinko, skarabeekuoriaisena tai skarabekuoriais-päänä miehellä.

Khepri, an ancient Egyptian God represented with the head of a beetle.[1] Based on New Kingdom tomb paintings

RAPU MUINAISESSA TARINASSA

Nämme Neitsyessä, että Raamattu sanoo, että Jumala loi tähtikuviot. Hän antoi ne opastuksena ennen kirjallista ilmestystä. Näin Aadam ja hänen poikansa opettivat heidän lapsilleen, opettamaan heille Jumalan suunnitelmasta. Neitsyt aloitti tarinan, ja ennusti tulevan Neitsyen siemenen.

Rapu jatkaa tarinaa. Vaikka et olisikaan Rapu nykyajan horoskoopin merkityksessä, Rapun astrologinen tarina on tuntemisen arvoinen.

Rapun Alkuperäinen Merkitys

Muinaiset egyptiläiset ovat ajallisesti paljon lähempänä sitä, jolloin horoskooppi laadittiin ensimmäisen kerran, joten nykyaikaisen astrologisen horoskoopin rapun sijaan, skarabekuoriainen on avain Rapun muinaisen horoskoopin merkityksen ymmärtämiseen. Egyptologi Sir Wallace Budge, sanoo tämän muinaisten egyptiläisten kheperasta ja skarabeekuoriaisesta

KHEPERA oli vanha ikivanha jumala ja ainetyyppi, joka sisältää itsessään uuteen olemassaoloon nousevan elämän alkion; näin hän edusti kuollutta ruumista, josta henkinen ruumis oli nousemassa. Hän on kuvattu miehenä, jolla on kovakuoriainen päätä varten, ja tästä hyönteestä tuli hänen tunnuksensa, koska sen piti olla itsesyntynyt ja itse tuotettu.

Sir WA Budge. Egyptin uskonto s. 99

SKARABEEKUORIAINEN: MUINAINEN YLÖSNOUSEMUKSEN SYMBOLI

Skarabeekuoriainen käy läpi useita elämänvaiheita ennen kuin se lopulta muuttuu aikuiseksi kuoriaiseksi. Munista kuoriutuessaan, skarabeuksista tulee matomaisia ​​toukkia. Toukkina, ne elävät maassa ja syövät hajoavia aineita, kuten lantaa, sieniä, juuria tai mätää lihaa.

Ryömittyään jyrsijänä, se kokoaa itsensä krysaliksi. Tässä tilassa kaikki toiminta loppuu. Se ei enää syö ruokaa. Se sulkee kaikki aistit. Kaikki elämän toiminnot sulkeutuvat, ja skarabeekuoriainen lepää kotelon sisällä. Täällä toukka käy läpi metamorfoosin, ja sen runko liukenee ja sitten kootaan uudelleen. Määrättynä aikana, aikuinen skarabeus nousee kotelosta. Sen täysikasvuinen kovakuoriainen muoto ei muistuta matomaista vartaloa, joka pystyi vain ryömiä maassa. Nyt kovakuoriainen puhkeaa esiin, lentää ja kohoaa mielensä mukaan, ilmassa ja auringonpaisteessa.

Muinaiset egyptiläiset kunnioittivat skarabeekuoriaisia, koska se symboloi luvattua ylösnousemusta.

Rapu… Kuin Skarabeekuoriainen

Rapu julistaa, että elämämme noudattaa samanlaista kaavaa. Nyt elämme maan päällä, uurastuksen ja kärsimyksen orjina, täynnä pimeyttä ja epäilystä – pelkkiä kyvyttömyyden ja vaikeuksien solmuja, kuten maasta syntyneet ja lian ruokitut toukat, vaikka ne kantavat meissä siemenen ja kunnian mahdollisuuden.

Sitten maallinen elämämme päättyy kuolemaan ja siirtyy muumiomaiseen tilaan, jossa sisäinen persoonamme nukkuu kuolemassa, kehomme odottaessa ylösnousemuskutsua, purskahtaakseen ulos haudoista. Tämä oli Rapun muinainen merkitys ja symboli – ruumiin ylösnousemus, joka laukesi, kun Lunastaja kutsuu.

Rapu: Ylösnoussut Elämä

Kun skarabeus puhkeaa lepotilasta, niin kuolleet heräävät. Monet, jotka nukkuvat maan tomussa, heräävät: toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään, ja ikuiseen halveksumiseen. 

Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.

Danielin 12:2-3

Tämä tapahtuu, kun Kristus kutsuu meitä seuraamaan ylösnousemuksensa polkua.

20 Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.

21 Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.

22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,

23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;

24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

25 Sillä hänen pitää hallitseman “siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle”.

26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.

27 Sillä: “kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle”. Mutta kun hän sanoo: “kaikki on alistettu”, niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.

28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

1 Korinttilaisille 15:20-28

RAPU: KUVAA YLÖSNOUSEMUSRUUMIIN UUTTA OLEMUSTA

Koska aikuinen skarabeus on olemukseltaan erilainen, ja sillä on ominaisuuksia joita ei voida kuvitella ekstrapoloimalla madon kaltaisesta rypäleestä, josta se syntyi, joten ylösnousemuskehomme on olemukseltaan erilainen kuin tämän päivän ruumiimme.

20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,

21 joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi.

Filippiläisille 3:20-21

35 Mutta joku ehkä kysyy: “Millä tavoin kuolleet heräjävät, ja millaisessa ruumiissa he tulevat?”

36 Sinä mieletön, se, minkä kylvät, ei virkoa eloon, ellei se ensin kuole!

37 Ja kun kylvät, et kylvä sitä vartta, joka on nouseva, vaan paljaan jyvän, nisun jyvän tai muun minkä tahansa.

38 Mutta Jumala antaa sille varren, sellaisen kuin tahtoo, ja kullekin siemenelle sen oman varren.

39 Ei kaikki liha ole samaa lihaa, vaan toista on ihmisten, toista taas karjan liha, toista on lintujen liha, toista kalojen.

40 Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten.

41 Toinen on auringon kirkkaus ja toinen kuun kirkkaus ja toinen tähtien kirkkaus, ja toinen tähti voittaa toisen kirkkaudessa.

42 Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa;

43 kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa;

44 kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.

45 Niin on myös kirjoitettu: “Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu”; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.

46 Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.

47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.

48 Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset.

49 Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.

1 Korinttilaisille 15:35-49

Rapun Muodonmuutos: Hänen Paluullaan

Se on Hänen palatessaan, kun tämä tapahtuu.

13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.

14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.

15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;

17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

1 Tessalonikalaisille 4:13-18

Syöpähoroskooppi Kirjoituksista

Horoskooppi tulee kreikan sanasta “Horo” (tunti), ja tarkoittaa erityisten tuntien tai aikojen merkintää (skopus). Jeesus merkitsi rapun tunnin (horo) seuraavalla tavalla

24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.

26 Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.

Johanneksen 5:24-26

On tietty hetki, jolloin Hän, joka puhui maailman olemassaoloon, puhuu jälleen. Ne, jotka kuulevat, nousevat kuolleista. Syöpä oli tämän tulevan ylösnousemuksen hetken symboli, jonka muinaiset ihmiset lukivat tähdistä.

Rapuhoroskooppisi Lukeminen

Sinä ja minä voimme soveltaa Rapuhoroskooppin tänään, seuraavalla tavalla.

Syöpä käskee sinua jatkuvasti odottamaan ylösnousemusi horoa. Jotkut sanovat, että sellaista ylösnousemusta ei ole tulossa, mutta älä mene lankaan. Jos elät vain syömiseen ja juomiseen tässä ja nyt, jotta voit pitää hauskaa, sinua on huijattu. Jos voitat koko maailman ja pakata sen täynnä rakastajia, nautintoja ja jännitystä ja menetät sielusi, mitä voitat? Pysy siis lujasti. Älä anna minkään liikuttaa sinua. Älä kiinnitä katsettasi näkyvään, vaan näkymättömään, sillä näkyvä on väliaikaista, mutta näkymätön on ikuista.

Näkymättömässä on suuri joukko unissa olevia, jotka odottavat kanssasi, että ääni kutsuu heidät. Heitä pois kaikki, mikä estää sinua visualisoimasta näkymätöntä ja heitä pois synti, joka niin helposti sotkeutuu. Juokse sitten sitkeästi sinulle suunniteltu kilpailu ja kiinnitä katseesi Elävään Karitsaan, uskon edelläkävijään ja täydellisyyteen. Hänen edessään olevan ilon tähden hän kesti ristin, halveksien sen häpeää, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle. Ajattele häntä, joka kesti sellaista syntisten vastustusta, jotta et väsyisi ja menettäisi sydämesi.

Syvemmälle Rapuun ja Horoskoopin Tarinan Läpi

Rapun merkki ei alun perin ohjannut terveyttä, rakkautta, ja hyvinvointia koskevia päätöksiä. Pikemminkin Rapu merkitsi tähdistä, että Lunastaja saattaisi loppuun lunastuksensa ylösnousemuksessa.

Aloittaaksesi muinaisen eläinrata-tarinan alusta, lue Neitsyestä. Tarina loppu Leijonalla. Jos haluat lukea lisää Rapusta, lue:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *